Bylo zahájeno podávání nových projektů
Podávat je můžete od 29. 5. 2023, 10:00 h do 16. 10. 2023, 18:00 h
Pravidla participativního rozpočtu
Společně PRO Blansko
(verze 5 k datu 23. 5. 2023)
Základní požadavky
-
Projekt může podat každý občan, který dovršil 18 let.
-
Projekt musí podpořit písemně minimálně 20 občanů města Blansko starších 18 let.
-
Projekt musí mít lokální charakter a musí být realizován na pozemcích ve vlastnictví města Blansko.
-
Projekt se musí týkat úprav veřejného prostranství či budov v majetku města a realizace projektu musí být v kompetenci města Blansko.
https://www.ikatastr.cz/
-
Přípustné jsou pouze ty stavební záměry, které ve smyslu stavebního zákona nevyžadují stavební povolení, tedy takové záměry, u nichž postačuje maximálně ohlášení stavebnímu úřadu.
-
Projekt musí být v souladu se strategickými a koncepčními dokumenty města
- https://www.blansko.cz/soubory/dokumenty/dulezite/strategicky-plan-2013-2023.pdf
- https://www.blansko.cz/mestsky-urad/odbor-stavebni-urad/uzemni-plan-blansko -
Odhadované náklady na realizaci projektu nesmí přesáhnout alokované prostředky. Náklady na projekt nesmí přesáhnout 700 000 Kč, a to včetně DPH a všech nákladů souvisejících s realizací (např. náklady na zpracování projektové dokumentace, bude-li to povaha investice vyžadovat, apod.). V průběhu realizace je tolerance celkové ceny projektu max. 10 % za předpokladu, že tato odchylka ceny nesouvisí s rozšířením původního projektu.
-
Podporovány nebudou tzv. měkké projekty, tedy akce a aktivity, neboť tyto jsou součástí vyhlášených programů města.
-
Termín realizace 24 měsíců od schválení vítězného projektu(ů) radou města.
- Na stejný projekt nemohou být poskytnuty finanční prostředky opakovaně.
Co musí návrh projektu obsahovat:
-
Jméno a příjmení navrhovatele, adresu trvalého pobytu, kontaktní telefon a e-mail
-
Název projektu
-
Odůvodnění – fotodokumentace a popis výchozího stavu, důvody pro předložení návrhu včetně specifikace místa
-
Popis navrhovaného řešení (cíl, jakého množství obyvatel se týká, komu je určeno)
-
Odhadované náklady na realizaci projektu podložené jednoduchým zmapováním trhu (např. cenová nabídka z internetu, nezávazná cenová nabídka firmy apod.)
-
Povinné přílohy: Podpisový arch
-
Nepovinné přílohy: součástí návrhu může být video prezentace projektu (délka max. 2 minuty, natočeno na šířku).
Způsoby podání návrhu
-
Návrh je nutné odevzdat v elektronické formě vyplněním on-line formuláře na webu pro.blansko.cz.
-
K formuláři bude možné přiložit fotodokumentaci. Fotografie je nutné odevzdat ve formátu jpg v nezmenšeném formátu.
-
Navrhovatelé, kteří nemají možnost vyplnit elektronický formulář, se mohou obrátit na zaměstnance Blanenské informační kanceláře Blanka, Rožmitálova 6. Ti jim budou při vyplňování on-line formuláře nápomocni.
-
Podpisový arch je nutné odevzdat v tištěné podobě. Formulář je ke stažení na webu města. V papírové podobě jsou formuláře k dispozici:
- na podatelně Městského úřadu, nám. Svobody 32/3
- na podatelně nám. Republiky 1316/1
- v Blanenské informační kanceláři Blanka, Rožmitálova 6
Vyplněné Podpisové archy lze odevzdat v zalepené obálce s označením „Společně PRO Blansko“ na některé z podatelen Městského úřadu Blansko, v podacích schránkách na budovách úřadu, v Blanenské informační kanceláři Blanka, Rožmitálova 6. Lze je také zaslat poštou na adresu: Město Blansko, nám. Svobody 32/3, 678 01 Blansko.
Lhůta pro podání návrhů
-
Návrhy je možno podávat do 16. října 2023.
Vyhodnocení podaných návrhů
-
Podané návrhy budou posuzovány průběžně.
-
Zaměstnanci úřadu zkontrolují, zda návrh splnil všechny formální požadavky.
-
Příslušné odbory MěÚ posoudí realizovatelnost návrhu.
-
Každý navrhovatel bude o vyhodnocení informován e-mailem.
-
V případě potřeby dopracovat návrh, bude autor návrhu osloven, aby návrh ve lhůtě 10 dní doplnil. Nebude-li návrh ve stanoveném termínu doplněn, bude vyřazen.
-
Bude-li z posouzení odborů zřejmé, že částku nelze dodržet, bude autor návrhu vyzván k upravení návrhu ve lhůtě 10 dní. Pokud návrh nebude upraven nebo nesplní limit 700 tisíc korun, bude projekt bez dalšího projednávání vyřazen.
-
Projekty, které prošly posouzením, město zveřejní na webových stránkách pro.blansko.cz.
Hlasování
-
O návrzích, které prošly vyhodnocením, bude veřejně hlasováno.
-
Hlasovat mohou pouze obyvatelé s trvalým pobytem ve městě Blansku starší 18 let.
-
Hlasovat se bude elektronicky pomocí mobilního rozhlasu i pomocí tištěných hlasovacích lístků.
-
Tištěný hlasovací lístek je možno odevzdat:
- na podatelně MěÚ, nám. Svobody 32/3
- na podatelně MěÚ, nám. Republiky 1316/1
- v Blanenské informační kanceláři Blanka, Rožmitálova 6
-
Konkrétní podmínky i termíny hlasování budou zveřejněny v dostatečném předstihu v závislosti na počtu podaných realizovatelných návrhů.
-
Hlasování proběhne po posouzení všech podaných návrhů, příp. po obdržení jejich dopracování, budou-li k tomu navrhovatelé vyzvání.
-
Předpokládaný termín hlasování je stanoven na listopad 2023.
Vyhodnocení hlasování
-
Platné hlasy odpovídající pravidlům hlasování budou sečteny a bude sestaveno výsledné pořadí projektů.
-
Na základě výsledného pořadí budou rozděleny vyčleněné finanční prostředky potřebné na realizaci projektu a to v pořadí od projektu, který získal nejvíce bodů, až do vyčerpání přidělené částky.
-
V případě, že finanční prostředky nebudou dostačovat na realizaci následujícího projektu v pořadí, bude se realizovat takový projekt, který bude pokryt zbývající částkou.
-
V průběhu zpracování návrhu je vám k dispozici pracovník odboru správy a rozvoje města Ing. Jiří Svoboda, tel. 516 775 157, e-mail svoboda@blansko.cz. S ním mohou navrhovatelé své podněty konzultovat ještě před odevzdáním návrhu.