Pravidla participativního rozpočtu
Společně PRO Blansko

Základní požadavky

  • Projekt může podat každý občan, který dovršil 18 let.
  • Projekt musí podpořit písemně minimálně 20 občanů města Blansko starších 18 let.
  • Projekt musí mít lokální charakter a musí být realizován na pozemcích ve vlastnictví města Blanska.
  • Projekt se musí týkat úprav veřejného prostranství či budov v majetku města a realizace projektu musí být v kompetenci města Blansko.

https://www.ikatastr.cz/

  • Projekt musí být v souladu se strategickými a koncepčními dokumenty města:

     Dokumenty – Strategický plán rozvoje města | blansko.cz

https://www.blansko.cz/mestsky-urad/odbor-stavebni-urad/uzemni-plan-blansko#obsah

  • Odhadované náklady na realizaci projektu nesmí přesáhnout alokované prostředky. Náklady na projekt nesmí přesáhnout zastupiteli schválenou částku 850 tisíc Kč, a to včetně DPH a všech nákladů souvisejících s realizací (např. náklady na zpracování projektové dokumentace, bude-li to povaha investice vyžadovat, apod.). V průběhu realizace je tolerance celkové ceny projektu max. 10 % za předpokladu, že tato odchylka ceny nesouvisí s rozšířením původního projektu.
  • Podporovány nebudou tzv. měkké projekty, tedy akce a aktivity, neboť tyto jsou součástí vyhlášených programů města.
  • Termín realizace je 24 měsíců od schválení vítězného projektu (vítězných projektů) radou města.
  • Na stejný projekt nemohou být poskytnuty finanční prostředky opakovaně, jedná se např. o rozšíření projektu z minulosti, jeho změny apod.

 Co musí návrh projektu obsahovat

  1. Jméno a příjmení navrhovatele, adresa trvalého pobytu, kontaktní telefon a e-mail
  2. Název projektu
  3. Odůvodnění – fotodokumentace a popis výchozího stavu, důvody pro předložení návrhu včetně specifikace místa
  4. Popis navrhovaného řešení (cíl, jakého množství obyvatel se projekt týká, komu je určen). Odhadované náklady na realizaci projektu podložené jednoduchým zmapováním trhu (např. cenová nabídka z internetu, nezávazná cenová nabídka konkrétní obchodní společnosti apod.)
  5. Povinné přílohy: podpisový arch
  6. Nepovinné přílohy: součástí návrhu může být videoprezentace projektu (délka max. 2 minuty, natočena na šířku).

 Způsoby podání návrhu

  • Návrh je nutné odevzdat v elektronické formě vyplněním on-line formuláře na webu města www.blansko.cz.
  • Fotografie pro fotodokumentaci je nutné odevzdat ve formátu jpg v nezmenšeném formátu.
  • Navrhovatelé, kteří nemají možnost vyplnit elektronický formulář, se mohou obrátit na zaměstnance Blanenské informační kanceláře Blanka, Rožmitálova 6. Ti jim budou při vyplňování on-line formuláře nápomocni.
  • Podpisový arch je nutné odevzdat v tištěné podobě. Formulář je ke stažení na webu města. V papírové podobě jsou formuláře k dispozici:

na podatelně městského úřadu na nám. Svobody 32/3

na podatelně nám. Republiky 1316/1

v Blanenské informační kanceláři Blanka, Rožmitálova 6

Vyplněné podpisové archy lze odevzdat v zalepené obálce s označením „Společně pro Blansko“ na některé z podatelen Městského úřadu Blansko, v podacích schránkách na budovách úřadu, v Blanenské informační kanceláři Blanka, Rožmitálova 6. Lze je také zaslat poštou na adresu: město Blansko, nám. Svobody 32/3, 678 01 Blansko.

Lhůta pro podání návrhů

Návrhy je možné podávat do 30. září 2025.

Vyhodnocení podaných návrhů

  • Podané návrhy budou posuzovány průběžně.
  • Zaměstnanci úřadu zkontrolují, zda návrh splnil všechny formální požadavky.
  • Příslušné odbory MěÚ posoudí realizovatelnost návrhu.
  • Každý navrhovatel bude o vyhodnocení informován e-mailem.
  • V případě potřeby dopracovat návrh bude autor návrhu osloven, aby návrh ve lhůtě 10 dní doplnil. Nebude-li návrh ve stanoveném termínu doplněn, bude vyřazen.
  • Bude-li z posouzení odborů zřejmé, že částku nelze dodržet, bude autor návrhu vyzván k upravení návrhu ve lhůtě 10 dní. Pokud návrh nebude upraven nebo nesplní limit ………., bude projekt bez dalšího projednávání vyřazen.
  • Rada je oprávněna vyřadit projekt, který neodpovídá zájmům města (architektonické posouzení, jiný záměr s územím města apod.).
  • Projekty, které projdou posouzením, město zveřejní na webových stránkách www.blansko.cz.

 Hlasování

  • O návrzích, které schválila rada města, bude veřejně hlasováno.
  • Hlasovat mohou pouze obyvatelé s trvalým pobytem ve městě Blansko starší 18 let.
  • Hlasovat se bude elektronicky pomocí mobilního rozhlasu i pomocí tištěných hlasovacích  lístků.
  • Tištěný hlasovací lístek je možno odevzdat:

- na podatelně MěÚ, nám. Svobody 32/3

- na podatelně MěÚ, nám. Republiky 1316/1

- v Blanenské informační kanceláři Blanka, Rožmitálova 6

  • Konkrétní podmínky i termíny hlasování budou zveřejněny v dostatečném předstihu  v závislosti na počtu podaných realizovatelných návrhů.
  • Hlasování proběhne po posouzení všech podaných návrhů, příp. po obdržení jejich dopracování, budou-li k tomu navrhovatelé vyzváni.
  • Předpokládaný termín hlasování je stanoven na podzim daného kalendářního roku.

 Vyhodnocení hlasování

  • Platné hlasy odpovídající pravidlům hlasování budou sečteny a bude sestaveno výsledné pořadí projektů.
  • Na základě výsledného pořadí budou rozděleny vyčleněné finanční prostředky potřebné na realizaci projektu, a to v pořadí od projektu, který získal nejvíce bodů až do vyčerpání přidělené částky.
  • V případě, že finanční prostředky nebudou dostačovat na realizaci následujícího projektu v pořadí, bude se realizovat takový projekt, který bude pokryt zbývající částkou.
  • V průběhu zpracování návrhu je k dispozici pracovník odboru správy a rozvoje města Ing. Jiří Svoboda, tel.: 516 775 157, e-mail: svoboda@blansko.cz. Doporučujeme, aby s ním navrhovatelé své podněty konzultovali ještě před odevzdáním návrhu.